Möta Benefit!

Vi tror att "laughter is the best cosmetic". Vi jobbar inte bara med smink, utan med välmående! Varför? Jo, för när vi har roligt är vi som allra vackrast!

Våra frimodiga grundare

Hälsa på tvillingarna Ford: Två bondtöser från Indiana som blev framgångsrika modeller och makeup-artister. De flyttade till San Francisco för att revolutionera skönhetsindustrin. År 1976 singlade de slant. Om det blev krona skulle de öppna café, och om det blev klave skulle de öppna en sminkbutik. Lyckligtvis blev det klave (inget ont om caféer)!

Att växa upp med Benefit

Vilka är bättre lämpade att sprida det glädjefulla arvet än döttrarna respektive systerdöttrarna till våra grundare Jean och Jane Ford? Maggie och Annie Ford Danielson har skönhet i blodet! Den nya systergenerationen blev en officiell del av Benefit 2008 och har sedan dess blivit globala skönhetsexperter.

Våra brynexperter

Benefit är världens ledande brynmärke tack vare vår unika expertis, både när det gäller produkter och tjänster. Våra National Brow Artists är ett globalt team som representerar Benefit. Med pincetten i högsta hugg fungerar NBA som lokala talespersonen som delar med sig av sin expertis om produkter och tjänster, till såväl media som influencers, detaljhandlare och konsumenter. Programmet skapades av Jared Bailey, vår Global Brow Expert, i syfte att dela den brynmagi som vi på Benefit skapar.

DET HELA BÖRJADE I 1976

1976: Tvillingarna Jean & Jane Ford öppnade deras första sminkbutik: "The Face Place".
1990: The Face Place ändrar namn och blir Benefit Cosmetics. Samtidigt öppnas flera butiker i San Francisco.
1996: Den första butik öppnas utanför USA. Nämligen i London, UK.
1999: Benefit blir en del av LVMH gruppen.
2010: The POREfessional Primer lanseras. Den matterande och por-minimerande ansiktsprimern blev snabbt en bästsäljare.

Och framgången fortsätter

2011: Lanseringen av den förlängande bästsäljaren They're Real! Mascara.
2015: Benefit lanserar Bold is Beautiful-projektet; ett initiativ som bygger på att stärka kvinnor och unga flickor i nära samarbete med välgörenhetsorganisationer världen över.
2016: Lanseras den ikoniska ögonbrynskollektionen som positionerar Benefit som #1 Brow Brand Worldwide.
2017: Märket säljs i över 50 länder världen över.